جیمی هندریکس

وبلاگ تخصصی موسیقیدان نامدار جیمی هندریکس

جیمی هندریکس

وبلاگ تخصصی موسیقیدان نامدار جیمی هندریکس

دره‌های جیمی‌ هندریکس


جیمی هندریکس، یکی از فوق‌العاده‌های دنیای موسیقی راک است که 40 سال پیش در سن 27 سالگی درگذشت. اوایل سال 2010 میلادی تعدادی از آهنگ های قدیمی او در آلبومی به نام Valleys Of Neptune منتشر شد که در لیست پرفروشترین آلبوم های سایت آمازون مقام اول را بدست آورد. شاید بتوان به جرات جیمی هندریکس را اولین اسطوره دنیای موسیقی راک نامید، چرا که هم زنده بودنش و هم مرگش آن قدر منحصر به فرد بود که توانست کل زندگی او را در ابهام فرو برد.

اینکه هندریکس را به عنوان اسطوره میشناسند، چندان عجیب نیست. ساز گیتار در موسیقی راک تا قبل از دهه 60 میلادی تنها نقش همراه کننده را بازی می کرد. عدم توجه به پیچیدگی‌های تکنیکی و قابلیتهای بالای گیتارالکتریک، مدتها این ساز را محدود به اجرای چند آکورد ساده کرده بود. حضور جیمی هندریکس جرقه ای بود برای دیگر نوازندگان و ظهور مجدد گیتار الکتریک، در حقیقت موسیقی سازی را او برای گیتار الکتریک بنیان نهاد.

«دره‌های نپتون» ترکیبی از 12 ترانه منتشر نشده از جیمی هندریکس اسطوره‌ی موسیقی راک است .بیشتر ترانه‌ها در اواخر ده‌ی 60 میلادی ضبط شده و توسط نشر موسیقی سونی به بازار آمده است. این آلبوم در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. هندریکس بلافاصله بعد از انتشار آلبوم تاریخی Electric Ladyland این آهنگ‌ها را ضبط کرده بود و اخیراً بعد از پالایش در استودیو در اختیار میلیون‌ها طرفدار این اعجوبه گیتار قرار گرفته است. خود را برای 60 دقیقه موسیقی تاریخی جیمی هندریکس آماده کنید!



ahangsaramag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد